۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
تعداد بازدید: ۸۴۸۹۶۳
مراسم آیین رونمایی از جدیدترین محصول شرکت ماشین سازی هپکو آغاز شد.
کد خبر: ۳۵۴۲۶

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750

تولید همزمان کوچکترین غلطک تا سنگین ترین ماشین معدنی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مراسم آیین رونمایی از جدیدترین محصول شرکت ماشین سازی هپکو آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

۱۵درصد حقوق دولتی باید در استان‌های صاحب معدن هزینه شود،نمی‌شود/مجلس و دولت عوارض و مالیات وضع می‌کنندولی سختی کار معدندار را نمی‌بینند!

در این مراسم سید محمد موسوی معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، فرزاد مخلص الائمه استاندار اراک، میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مجلس و حسین قربانی مدیر عامل هپکو، کاظمی مدیر عامل هلدینگ هپکو و دیگر مسئولان و مدیران ذیربط حضور داشتند و آیین رونمایی از بیل HEC750 برگزار شد.

 

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750

علیرضا کاظمی، مدیر عامل هلدینگ هپکوی اراک ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان این مجموعه افزود: پس از تحویل مجموعه‌های ماشین به معادن و راهسازی امروز شاهد مراسم رونمایی از اولین بیل ۷۵ تنی هیدرولیک هستیم، بیلی که توسط مجموعه های کارساز ساخته شد و امروز شاهد رونمایی از این محصول هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مجموعه‌های تولید مجموعه‌های هیدرولیک نیز تولید خواهد شد و عمق داخلی سازی آن به بالای ۶۰ خواهد رسید.

کاظمی تصریح کرد: تا پایان سال ۷ دستگاه تحویل خواهیم داد که قدم بزرگی در این عرصه خواهد بود. هپکو کوچکترین غلطک تا سنگین ترین ماشین معدنی را همزمان تولید می کند و پروژه‌های صنعتی مخازن، فولاد، قند و پتروشیمی و دیگر صنایع را نیز در این مجموعه در حال انجام هستیم.

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750

قربانی، مدیر عامل هپکو در این مراسم گفت: امروز بعد از پانزده سال به سود رسیده‌ایم و دیگر به هیچ سازمانی بدهکار نیستیم و باید بگویم که هیچ معوقه ای نسبت به سازمان تامین اجتماعی نداریم.

 

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750| سود دهی بعد از 15 سال

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان این شرکت گفت: ای کاش پول چای دبش را در عرصه‌های صنعتی و شیر خشک سرمایه‌گذاری می‌کردیم .

هپکو باید در مسائل زیر سرمایه‌گذاری و پشتیبانی بیشتری کند:

 ۱ )اتاق طراحی 

۲) پشتیبانی و خدمات پس از فروش که این خدمات در مدت زیادی صورت گیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان باید بر اصل ۴۴ دقت نمایند و تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد نه اینکه شخصی تازه کار بیاید کلاه همه را بردارد. مغز متفکر هپکو اتاق طراحی آن است و بخش دیگر فروش و بازرگانی است که می‌تواند بصورت مشارکت با دیگر کشورها انجام دهند و مانند صنعت موشکی باید در این عرصه خودکفا بشویم و روی پای خودمان بایستیم.

 

دری نجف آبادی افزود: در تامین واگن هم ما ظرفیت داخلی سازی داریم و نیازی به قرارداد با کشور چین نداریم. تمام مردم در خدمت به ملت موظف هستند و میدان جهاد اختصاص به جهاد رزم ندارد. تولید و علم و اقتدار نظامی مانند جهاد مایه عزت است و امیدوارم بتوانیم در کارهای ساخت و ساز و تولید عزت آفرین باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از تمام مسئولین می خواهم تا از صنعت و تولید حمایت کنند و بخشی از تولید را در جهت صادرات بکار گیرند تا از درآمد آن برای تامین مواد و قطعاتی که در داخل نیست، استفاده شود. آقایان نوک انگشت و جلوی خودشان را نبینند. کل ایران تهران نیست. آبادی باید در کشور صورت گیرد و تمام پیشرفت در تهران خلاصه نمی‌شود.

 

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750|سوددهی بعد از 15سال

 

سید محمد موسوی، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت:چهل و اندی سال در تحریم‌های ظالمانه و در شرایط سخت لجستیک و تبادلات مالی جهادگران حوزه صنعت و کارگران کاری را کردند بی‌نظیر. بعد از جنگ اوکراین کشورهای cis بدون تجهیزات مانده بودند و از پیشرفت ایران شگفت زده شده بودند.

وی ادامه داد: ما به خودکفایی در کشاورزی ۹۵ درصد رسیده ایم و بیش از ۷۰ میلیارد دلار از تجهیزات ۱۲۰ میلیارد دلاری پتروشیمی را داخلی‌سازی کرده‌ایم.

موسوی افزود: در دولت سیزدهم ریل گذاری و برنامه‌ریزی خوبی در حوزه صادرات صورت گرفته است.۳۵۰ میلیارد دلار ظرفیت تجارت با اوراسیاست که دی ماه تفاهم‌نامه آن امضا خواهد شد و رشد ۷ درصدی اقتصاد در بهار نوید خوبی را می‌دهد البته در مرداد ماه ۱۸ درصد رشد در حوزه ماشین آلات داشته‌ایم. برای رسیدن به قله پیشرفت راهی جز همدلی و تقسیم کار ملی نداریم.


آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750|سوددهی بعد از 15سال

 

میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: تولید از چند منظر مهم است؛ یکی بحث کلان آن که همه مستحضرید امسال سال رشد تولید و مهار تورم است و تمام مسئولین باید به این نکته دقت داشته باشند و بدانند که پول و ارزش ملی آن نماینده تولید است.

وی ادامه داد: ماهانه ۲۷هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کنیم و ماهانه ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی وجود داشت و سرآمد این بدهی‌ها ۱۶۰ هزار میلیارد تومان انباشت بدهی شده بود، اما در حال حاضر ما ماهانه ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان حجم مبادلات مالی داریم که بدون استقراض از بانک‌ها صورت می گیرد.

موسوی افزود: اتفاقی که در هپکو در حال رقم خوردن است با توجه به ظرفیت موجود بسیار ناچیز است زیرا هپکو نقش راهبردی دارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بنابر جایگزینی اقتصاد معدنی به جای نفت بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750|سوددهی بعد از 15سال

 

همچنین فرزاد مخلص الآئمه، استاندار استان مرکزی در این مراسم اظهار کرد: بزرگترین قرارداد صنعت آذران در پنج ماه صورت گرفت و در سال گذشته توسط واگن پارس مپنا هزار واگن به صنعت ریلی کشور تحویل داده شد.

وی با اشاره به قراداد ریلی و واگن چین با شهردار تهران افزود: آقای رئیس جمهور دستور دادند در جهت استفاده از تمام ظرفیت‌های واگن سازی و جلوگیری از اختصاصی سازی، ظرفیت مورد نیاز بین تمام تولید کننده‌ها تقسیم و بخش دانش بنیان نیز بر اساس نیازهای لازم وارد کار شود که به زودی شاهد تخصیص سهم اراک در این حوزه خواهیم بود.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: هپکو نیز با واگذاری سهام آن به تامین اجتماعی و تغییر سیاست‌های راهبردی مدیریت و تولید ماشین آلات معدنی در کنار راهسازی این مجموعه جان دوباره گرفت.

آغاز مراسم رونمایی از بیل اچ ایی سی 750|سوددهی بعد از 15سال

در پایان این مراسم کارگران و پرسنل شرکت هپکو از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، معاون وزیر صمت و استاندار به علت راه‌اندازی مجدد این کارخانه تقدیر و تشکر کردند.

 

برچسب ها: #وزارت صمت ماشین آلات معدنی معدن #صنایع معدنی رونمایی حوزه معدن #مواد معدنی
ارسال نظر
آخرین اخبار